De heren van sociëteit de Harmonie voor het museum Bronbeek

Reisje sociëteit “De Harmonie”op woensdag 9 oktober 2019.

Na een heerlijk kopje koffie van Jeroen vertrokken we om 8.30 uur met 35 man richting Brummen.

Chauffeur Paul bedacht een prachtige toeristische route naar Brummen.

Om 9.45 uur kwamen we in Brummen aan om daar een bezoek te brengen aan “The Gallery Aaldering”.  Een bedrijf dat handelt in klassieke auto’s. We werden ontvangen met een kop koffie met heerlijk appelgebak.

Prachtige oldtimers hebben we daar kunnen bewonderen.

Deze wagens zagen er prachtig uit en hadden ook prachtige prijzen. Er stond een Ferrari van ruim twee en een half miljoen Euro.

Vervolgens zijn we naar Arnhem vertrokken, om daar tijdens de lunch bij restaurant “Kampulan” te kunnen genieten van een heerlijk Indisch buffet, dat zeer de moeite waard was.

Na de inwendige mens versterkt te hebben, brachten we een bezoek aan museum Bronbeek waar os het één en ander verteld werd over ons koloniaal verleden in Ned. Oost-Indië.

Hier werden de goede en de donkere kanten van ons koloniaal verleden belicht.

Vooral de donkere kanten moet men beschouwen in het tijdsbeeld van die tijd om tot een goede beoordeling van de historie te komen, zo werd ons duidelijk gemaakt. Na dit interessante deel gingen we naar café Braakhekke in Bathmen om nog wat na te praten. Ook dit jaar was dat weer een gezellig hoogtepunt.

Om ongeveer 19.15 uur waren we weer bij “De Bebsel” waar mensen met trek nog een gehakt bal konden nuttigen.

Al met al een zeer geslaagde en gezellige dag!!